نکات کلیدی قرار وثیقه توسط وکیل پایه یک دادگستری

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 205
:: بازدید ماه : 765
:: بازدید سال : 1953
:: بازدید کلی : 11729
نویسنده : وکیل 23
شنبه 9 آذر 1398

تعیین میزان وثیقه

یکی از اهداف قرار وثیقه، جبران خسارت وارده به بزه­ دیده است؛ بنابراین قانون مقرر داشته است که میزان وثیقه نباید کمتر از خسارت وارده به بزه‌­ دیده باشد.

قرار وثیقه

قرار وثیقه

علاوه بر این مجازات بعضی از جرایم، نقدی است؛ بنابراین مرجع قضایی سعی می‌­کند که در تعیین میزان وثیقه هم میزان خسارت احتمالی وارده به بزه‌­ دیده (مثل دیه) و هم جزای نقدی جرم مورد اتهام را در نظر بگیرد بنابراین میزان وثیقه تعیین شده از مجموع این دو کمتر نخواهد بود.

اگر ارزش مال معرفی شده به میزان تعیین شده یا بیشتر باشد، بازپرس قرار وثیقه را می‌پذیرد. در غیر این صورت باید مال دیگری معرفی شود و گر نه متهم بازداشت خواهد شد.

قوانین برای وثیقه‌گذار

برابر ماده 1، 2 و 139 قانون آیین دادرسی کیفری ، كفيل يا وثيقه‌گذار در هر مرحله از دادرسي با معرفي و تحويل متهم مي‌توانند رفع مسئوليت و يا آزادي وثيقه خود را درخواست کند.

در تبصره 2 این ماده نیز آمده است که هرگاه متهم يا محكوم، در موعد مقرر در دادگاه یا دادسرا حاضر شود، به محض شروع اجراي حكم جزايي يا قطعي شدن قرار تعليق، مقررات قرار تأمین نیز ملغي مي‌شود.

 

***در صورت تمایل می توانید جهت مشاوره در مورد صدور قرار وثیقه با وکیل مجرب این مجموعه در ارتباط باشید***

افراد معتبر برای ضمانت قرار وثیقه 

  • کاسبان دارای جواز کسب
  • کارمند شرکت‌های خصوصی و دولتی با حداقل دوسال و نیم سابقه‌ی کاری
  • حقوق بگیران با سابقه کار حداقل دو سال و نیم در مکان ثابت
  • بازنشستگان ادارات و ارگان‌های دولتی و تامین اجتماعی
  • مالک‌هایی که ملکی به صورت قولنامه با مبایعه نامه به نام خود دارند

چگونگی اجاره سند وثیقه

کلیه‌ی مراحل اجاره سند اجاره ای و وثیقه تا آزادی متهم معمولا 48 تا 72 ساعت طول می‌کشد. البته تامین وثیقه و اعتماد به اشخاص برای اجاره‌ی سند وثیقه امری بسیار دشوار است؛ زیرا افراد سودجویی وجود دارند که با ارائه‌ی قیمت‌های پایین‌تر و به صرفه‌تر سعی در کلاهبرداری از شما خواهند داشت. پس باید هوشیار بود .

شرایط ضبط وثیقه

اگر شخصی وثیقه تودیع کرده باشد و پس از احضار، نزد مقام قضایی حاضر نشود با طی مراحلی امکان ضبط وثیقه‌اش فراهم خواهد شد. در مورد متهمین نیز بعد از محکومیت قطعی، ضبط وثیقه محقق می‌شود.
اگر متهم یا محکوم علیه در موقعی که حضور او لازم است در دادگاه یا دادسرا حاضر نشود اگر شخصی غیر از خود وی وثیقه سپرده باشد به وثیقه گذار اخطار می‌شود که ظرف بیست روز متهم یا محکوم علیه را تسلیم کند. در صورت تسلیم نکردن وی بعد از ابلاغ و به دستور دادستان وثیقه ضبط خواهد شد.

ضبط وثيقه

طبق ماده 140 قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، هرگاه متهمي كه التزام يا وثيقه داده است در هنگامی كه حضور او لازم است بدون عذر موجه حاضر نشود، وجه الالتزام به دستور ريیس حوزه قضايي، از متهم اخذ و وثيقه ضبط می‌شود.

مراحل صدور قرار وثیقه

برای صدور قرار وثیقه باید دو قرار جداگانه شامل قرار «اخذ وثیقه» و قرار «قبولی» صادر شود.

قرار اخذ وثيقه، یک عمل قضایی است که از سوی مقام تحقیق برای دسترسی به متهم در مواقع لزوم و به‌‌طور یک‌طرفه صادر و اعلام می‌شود و اراده متهم در تحقق آن اثری ندارد. در این قرار، تشخیص میزان و مبلغ وثیقه با مقام تحقیق است اما نباید از میزان خسارات مورد مطالبه مدعی خصوصی کمتر باشد. با این اقدام متهم یا شخص ثالث ملزم به معرفی وثیقه‌ای است که ارزش آن به مبلغ تعیین‌شده برسد، در غیر این صورت تا زمان قبولی وثیقه، متهم در بازداشت خواهد ماند.

نمونه درخواست توسط وثيقه گذار از دادگاه

رياست محترم شعبه …… دادگاه عمومي

با سلام ،
احتراماً ، به استحضار مي رساند ،
چون در خصوص آقاي ………. فرزند …….. به اتهام ……. توسط آن دادگاه محترم قرار وثيقه صادر گرديده است، لذا ، اينجانب ……….. فرزند ……….. با توديع وثيقه ملكي به مبلغ …….. ريال متعهد مي گردم هر زمان كه دادگاه متهم را احضار نمايد وي را حاضر نمايم . در غير اين صورت وثيقه فوق به نفع دولت ضبط گردد . در ضمن اصل و فتوكپي سند مالكيت شماره ………. كه شش دانگ آن متعلق به اينجانب مي باشد ، تقديم مي گردد .
با تشكر و تجديد احترام
نام و نام خانوادگي (وثيقه گذار )
امضاء
آدرس : خيابان .. كوچه ………. پلاك ………..

معمولاً پس از تقديم درخواست وثيقه گذار به شكل فوق جهت تعيين ميزان بهاي ملك قرار كارشناسي صادر مي گردد .



:: موضوعات مرتبط: دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل, مشاوره با وکیل دادگستری, مشاورحقوقی, تماس با وکیل, تماس با وکیل دادگستری, نیاز به وکیل,مشاوره رایگان با وکیل, مشاوره تلفنی با وکیل, وکیل پایه یک پزشکی,وکیل پایه یک تهران, وکیل پایه یک تامین اجتماعی, وکیل امور ثبتی, وکیل جرایم اینترنتی ,وکیل پایه یک جنایی, وکیل پایه یک جنوب, وکیل دادگستری غرب, وکیل پایه یک چک, وکیل دادگستری چک , وکیل پایه یک حقوقی, وکیل پایه یک حقوق, وکیل پایه یک خانواده, وکیل پایه یک زن,وکیل پایه یک کیفری, وکیل پایه یک شرق, وکیل پایه یک صادقیه,وکیل پایه یک طلاق, وکیل پایه یک طالقانی,وکیل دادگستری طلاق, وکیل دیوان عدالت, وکیل دیوان عالی, وکیل غرب تهران, وکیل کیفری تهران ,وکیل پایه یک گیشا, وکیل پایه یک گمرکی ,وکیل پایه یک نیاوران, وکیل وزارت کار, وکیل مشاور حقوقی, حق الوکاله وکیل, هزینه وکالت وکیل, تعرفه وکالت وکیل, تعرفه حق الوکاله98, تعرفه حق الوکاله99, هزینه مشاوره با وکیل, ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
راه کاری های حقوقی جهت رفع تصرف توسط وکیل پایه یک دادگستری
دستور العمل‌های آپارتمان نشینی از دیدگاه قانون و حقوق
نکات حقوقی وتفاوت مال منقول و غیر منقول
علت ممنوع الخروجی برخی افراد از نگاه وکیل پایه یک
حق توکیل به غیر از زبان وکیل پایه یک مرد
تفاوت چک حقوقی و چک کیفری از نظر وکیل پایه یک تهران
پولشویی از دیدگاه مشاور حقوقی
تخلیه ملک استیجاری از دیدگاه وکیل پایه یک شرق
پرسش و پاسخ حقوقی از مشاور حقوقی
مجازات تهدید به بیان وکیل دادگستری تهران
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.